Utbildningskrafs

Arkitektprovet är över nu för mig. Skickade det vid middagstid. Vet inte alls om det blev bra eller dåligt, det får tiden utvisa...

Var inne på Studera.nu igår och sökte en del utbildningar. Kompletterade min ansökan tidigare ikväll och försöker nu lägga till några fler...men precis som förra året så fungerar det inte. Det är skamligt att det inte har kunnat hanteras bättre iår, även om många söker...

Hörde på nyheterna i morse att mer än en femtedel av alla som söker skulle hellre ha velat jobba egentligen, men i dessa kristider så tar såväl gamla som unga fram skolböckerna. Det tycker inte jag låter så bra. Förstår inte hur någon som är  omotiverad till att studera ska kunna få goda resultat. Jag menar, det är ju tillräckligt svårt att studera ändå?

Nu har jag levt själv  i snart ett skolår. Det känns väldigt märkligt. Allt.

1. Föräldrarnas hem är inte hemma längre för mig. Jag har varit här hos mina föräldrar i en vecka nu och jag längtar galet mycket  till min egen oas.

2. Jag tänker allt jag köper i mat. Hur mycket mat jag kan få om jag inte köper något.

3. Sedan första dagen har jag levt på vegetarisk kost (bortsett från en del godis med gelatin). Och jag har inte saknat kött, bara lättillgängligheten att skaffa god, billig mat. Jag menar, hur kul är det att få en MOSrulle med pyttelite sallad?

4. Jag klarar av min ekonomi utmärkt så länge jag  får min csn-peng.

5. Jag har varit inskriven på ett universitet och en högskola...hittills!

6. Lider inte av näringsbrist. Dvs äter bra och dissar nudlar totalt.

7. Jag har blivit mycket bättre på att måla, teckna osv. Fantastiskt vad ett år kan göra..


Orkar inte komma på något mer. En sak som bekymrar mig lite är dock det faktum att jag förlorar min lägenhet om jag börjar plugga i en annan stad. Och jag älskar den ju.

Ska man sova kanske och strunta i att söka fler utbildningar? Vågar inte, trots att ansökningstiden antagligen kommer att skjutas upp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0