Dop och missat arkitektprov

Bra söndag? Min är helt okej. Vaknade för sent bara, vilket stressar mig en aning. Hinner nästan bara göra mig i ordning, städa lite och äta frukost innan föräldrar och bror ska hämta mig till systerdotters dop i Strängnäs. Skulle ta snabbare tid om jag visste vad jag skulle ha på mig...

Såg precis att arkitektprovet kommit ut en vecka sen. Hur kunde jag missa det? Lita inte på andra människor gällande sådana saker, ty dem är mänskliga och har inte dataminnen. En skolkamrat sa till mig att dem skulle komma ut den femtonde och att hon var säker, men så var det ju inte alls! Varför kom jag inte ihåg att kolla upp det sedan själv? Var ju till och med förbi hemsidan tidigare i veckan för att se om nya utbildningen i Umeå hade samma intagning och missade totalt att provet kommit ut. Nu ligger jag en vecka efter och det känns inte alls bra. Nästa vecka blir det att rådfråga lärarna, för jag förstår verkligen INGENTING:


"Hemuppgiften 2009

Objekt, egenskap och verktyg
En matris bestående av 3 x 5 objekt, egenskaper/begrepp och verktyg utgör grunden för hemuppgiften. Du väljer tre olika alternativa kombinationer av ett objekt, en egenskap/begrepp och ett verktyg. Dessa tre vägar presenteras sedan med valfri placering på 3 st stående A3-kartonger som tillsammans får ha en tjocklek av max 30 mm. Materialet som får användas för hemuppgiften är valfritt men tänk på att materialet ska tåla upp- och nedpackning och transporter"


Många sena kvällar i skolan? Absolut. Nu har jag ju kommit igång med att jobba på riktigt, så det ska gå fint. Att få ihop något alltså, inte att få ihop något bra....För att få ihop något bra krävs det både att min hjärna, naturens fysiska lagar och världen tycker om mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0