Lycklig men sliten

.
Idag är jag lycklig men sliten. Går runt i brun, kort trikåklänning kombinerat med en gigantisk blåvitrutig skjorta jag snott från min mamma (den är för stor för henne med). Det är nästan så att jag skulle börja med dagens outfit.

Jag bjuder på två bilder idag som jag tog nyss. Väldigt ocharmiga, men det finns baktankar med det hela. Det är att du ska få känna dig riktigt fräsch idag och sen är jag lite less på att allt ska vara så förbannat perfekt hela tiden.


Det är över nu med arbetsproverna jag sysslat med närmsta tiden. Konstfack var det jag sökte till, Inredningsarkitektur och möbeldesign. Det gick inte alls så bra. Vissa saker blev helt fantastiska, men andra vill jag inte ens tala om. Jag var opepp på att göra proverna av många olika anledningar, så det är fantastiskt att jag ens slutförde dem. Skulle ha sökt  till Grafisk form och illustration istället. För där känner jag att jag har mycket att komma med då det handlar om uttryck och estetik och inte om att vara tekniskt skicklig på att måla och teckna på samma sätt...Proven var inspirerande till och med.

Funderar bara på om jag ska söka en annan utbildning som snart har inlämning, men just nu vet jag inte riktigt om jag orkar trots att dem här proverna är lite roliga. Och inte omöjliga.

Nu är det kaos hemma. Totalkaos alltså. Har allt från lera och färg till tejp och bråkiga pappersremsor på golvet. Och jag hallucinerade igår när jag åkte buss på grund av sömnbristen. Några cyklar blev människor utklädda till kaniner. Nu har jag soviit ut i alla fall. Ska ordna några till knäckemackor till min yoghurt, hämta tvätten (har aldrig tvättat så mycket i mitt liv nästan) och sedan få ordning här hemma. Det här känns galet bra.

Ikväll blir det kanske att ta sig till Poetry Slamrestaurang Sjöhästen igen, men får se...



Såhär roande var det att söka..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0