So fresh and so clean clean..


Nattens outfit:
Gult örhänge: Åhlens
Gul halsduk (i helt fantastisk bambu!): Åhlens
Randigt örhänge(som ändå inte syns på bilden): random kvinnoblaska
Svart linne: HM
Randig topp: HM
Strumpbyxor: HM
Randiga strumpor: HM


Eh, ja. Igår kväll/natt blev intressant. Skulle på någon form av försenad inflyttningsfest vid Hornstull. Kom med tunnelbanan dit  tre timmar efter att det hade börjat och tänkte därför bara kika in en liten sväng. Frågade en kvinna var gatan låg och hon pekade. Jag gick dit. Portkoden funkade inte. Hade inget nummer på mobilen till den jag skulle till (jag är sämst på att ta människors nummer) och inga pengar för att kunna gå in på nätet och kolla fejsbok. Så. Gick till Sleven, fixade värdebevis, loggade in på fejsbok och kollade alla uppgifter.

Gick tillbaka. Började smsa till numret som var angivet. Lyckades smita in i porten. Till slut kommer det fram exakt vilken våning och dörr det var. Men. Namnen som skulle stå på dörren fanns inte där. Ringde numret. Pratade med den som bjudit mig. Jo, rätt adress och våning hade jag fått. Sa att jag nog skulle hem för att jag måste ha gått heltokigt...fast allt stämde.

Så. Var precis på väg ut genom porten då jag insåg att jag var på fel gata! R'ätt nummer, fel gata. Där började jag fnissa helt hejdlöst åt mig själv samtidigt som jag skyndade åt det håll jag trodde var rätt. Frågar en äldre dam om vägen och plötsligt så var jag framme trots alla odds. Och det blev en otroligt trevlig kväll, lite öl, mycket pop och en del snack.

Vaknade hemma sedan halv ett. Alldeles försent då jag lovat att träffa en vän för fika runt ett, men det blev rätt bra ändå tack vare lite magi, min väns fantastiska tålamod, goda mackor och intressanta konversationer.

Nu är jag hos föräldrarna. Har precis ätit mat och har en kopp kaffe bredvid mig. Det känns otroligt bra. Nu ska jag mysa med dem faktiskt.

Den här är fin. Nostalgi. Galet länge sedan det var egentligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0