Film-morgon!




Jag väcktes hänsynslöst till liv av min mobils vibrator runt fyra. Ljudet var av och den låg i ett annat rum, men ändå lyckades den väcka mig som normalt inte brukar vakna srskilt lätt alls (klockradio på megahög volym+ett antal mobil-larm krävs varje morgon...). Såg på PiratenTCM då det inte gick så mycket annat vettigt. Måste säga att Gene Kelly är helt fantastisk (dem flesta känner nog igen honom från "Singin' in the rain"). Män som kan sjunga och dansa gör mig knäsvag, så jag blev helt klistrad trots att filmen inte var så bra egentligen...

Ordnade frukost därefter (gröt, morötter, grape, ägg, äpple, vatten, två bitar mörk choklad och grönt te), bänkade mig åter framför teven och nu har jag sett halva "Narnia - Prins Caspian". Förra Narnia-filmen blev jag väldigt besviken på. Den kändes lite...själlös. Vet inte hur jag ska beskriva det bättre.

Men det blir väl alltid så nästan, att boken är tusen gånger bättre än filmen (fast Narnia-serien som gick när jag var liten var väldigt bra vill jag minnas, hm?). Nu var ju inte första Narnia-filmen så illa som filmen "Ondskan" där hela poängen togs bort. Besvikelsen där går inte ens att beskriva då "Ondskan" av Jan Gulliou är en av mina absoluta favoritböcker. Fy. Jag undrar om dem som skapade filmen inte förstod boken...

Nu ska jag fortsätta se filmen. Sedan kanske jag ska slå igång "Nyckeln till frihet". Det är en film jag inte har sett på många år. Minns att den var bra, men kommer inte ihåg handlingen så det blir att friska upp minnet. Filmen är rankad tvåa på Imdb och har nominerats till sju oscar, vilket kanske ger dig som inte sett den en aning om hur bra den är...

Kommentarer
Postat av: Emma

Aww, vad gulligt sagt! Tack så mkt! Och vilken söt blogg du hade! Kramar!

2009-03-14 @ 15:04:53
URL: http://eeemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0