Tissta

Jag vill bara släppa allt och försvinna till en okänd destination ett tag. Även om det går såväl praktiskt som teoretiskt, så skulle det föra med sig oönskvärda konsekvenser.

Så jag sitter här och längtar bort. Slät asfalt befläckad med tappad italiensk glass. Gräsmattor i stadens parker som blivit skalliga av spralliga ben. Sneakers i regnbågens färger målade expressionistiskt med grönt runt sulorna. En himmel som nästan är definitionen av färgen blå i sällskap av en omfamnande sol och små vita vattenpuffar. Sorl på uteserveringar av tusen röster som blir en del av sommarnätternas soundtrack, vin som värmer och fantastiska umgängen till tidig morgon. Det känns som en evig väntan.

Snart ska jag till affären och köpa avocado och annat grönt. Det är helt galet, men nu klarar jag mig inte utan att utan massor med grönt.


Idag så gäller den här låten. Robyn är fantastisk. Soundet, rösten, texterna och hennes stil. Se bara kläderna och håret i Handle me. RAOWR!




Den här är fin. Så den slänger jag in med:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0