Nattliga tankar

Gick igenom några gamla texter nyss på datorn. Gång på gång fick jag tanken "har jag verkligen skrivit det här?". Jag hoppas att min skrivkramp släpper så jag lyckas skriva klart saker med någolunda substans igen, det har jag inte lyckats med på flera månader...

Närmsta dagarna har gamla minnen jagat mig. Bra minnen från framförallt en person som inte längre är en del av mitt liv. då jag bröt kontakten (av många skäl jag inte vill tala om). Det gör så förbannat ont att minnas alla bra saker, då jag vet att allt bra bara var en del av en illusion. Ingenting var verkligt, trots att det kändes så. Han var inte den han gav sken av att vara.

Men visst kom det en hel del positivt från det hela.

Han fick mig att börja ta initiativ rent allmänt.
Han fick mig att bli socialare.
Han fick mig att träffa killkompisar som jag hänger med än idag.
Han fick mig att ifrågasätta vad jag egentligen är ute efter i livet.

Det är märkligt det där, hur något ont kan föra med sig så mycket gott.

Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0