Självhjälpsböcker tar över mitt liv

   

Hör och häpna; jag har börjat med böcker igen. Beställde två stycken ett litet tag sedan (lärobok i latin samt poesi) och nu är tre till på väg hem till mig från Adlibris. "Can't Stop Won't Stop: Hiphop-generationens historia" för 59 kr (110 kr rabatt!), "Få det gjort!: Svart bälte i vardagseffektivitet" för 39 kr samt "Äntligen icke-rökare" för 39 kr. Ville även ha "AlieNation is my nation: hiphop och unga mäns utanförskap i Den nya Sverige", men den var tyvärr slut. Inte världens tyngsta böcker precis, men det är en bra början. Visst?

Och den som undrar varför jag köper två självhjälpsböcker, så är det för att jag verkligen tror på att dem kommer förändra mitt liv. Gör mig till en effektiv icke-rökare. Eller nej, men tror definitivt att det kan bli intressant läsning. Speciellt sluta-röka-boken. Den är jag nästan på allvar rädd för att börja läsa...

Jag ska nu få på mig lite kläder och sedan bege mig till biblioteket. Borde bry mig om att duscha och fixa mig, men idag är kläder avancerat nog för mig.




Kommentarer
Postat av: jessie

"AlieNation is my nation: hiphop och unga mäns utanförskap i Den nya Sverige" har jag redan läst, typ 1½ gång pga att sociologikurser verkar gilla att använda dom som kurslitteratur ;) men den är intressant ohc jag gillade fanimig att läsa den.. så om du vill vara kreativ kan du ju alltid söka till sommarkursen; sociologi - populärkultur, som ges på MIU:n. :)

2009-03-02 @ 19:15:34
URL: http://charliecheez.blogg.se/
Postat av: jessie

ojsan, gissar att det blev lite fel och att det står någon mysko bloggadress. men det var lilla jag som skrev det sista om sommarkurser och tjottahiti :)

2009-03-02 @ 19:17:02
URL: http://charliecheez.blogg.se/
Postat av: Linn

och det verkar aldrig bli rätt, för nu blev det fanimig fel igen. jobbdatorerna är inte att leka med för dom lever helt klart sitt eget liv..

2009-03-02 @ 19:17:55
URL: http://nollkommanoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0