Hej vår?

Ingen akvarellmålning för mig idag. Sjukanmälde mig efter att ha varit vaken hela natten fram till sex på morgonen, sov ett par timmar och åkte sedan till föräldrarna för att få mina ansökningar till en konstskola ivägskickade. Så insåg jag, precis efter att allt var ifyllt och ordnat att något saknades. Mitt gymnasiebetyg med två underskrifter. Så, fick åka tillbaka hem för att hämta slutbetyget och därefter ta mig tillbaka hem till föräldrarna. Ansökningarna blev stämplade och ivägskickade i sista sekunden. Tänkte först åka till skolan och måla, men sedan insåg jag att orken inte fanns så nu är jag kvar hos föräldrarna. Ska sova över också. Känns ovant med ändå lite mysigt. Faktiskt.

Ser fram emot våren, faktiskt. Även om jag älskar vintern, så känns det som om lite omväxling inte vore fel. Vill gå i ostyrigt hår, nya fräscha sneakers, linne och shorts. Sitta på uteserveringar. Ligga på en tokgrön gräsmatta och gå vilse i den blåa himlen. Vandra runt i stadens neonljus. Vara ute hela natten och komma hem när solen går upp. Gå på äventyr med världens bästa vänner. Det är lycka.

Och sedan vill jag lyssna på sådan här musik.  Mmmm... (Och skivbolagen kan dra åt skogen som gjort så att det inte går att bädda in videos inläggen längre. Men kolla upp "Cobra Style" och "Hey boy" också. Så ska sommar låta.)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0