V.I.F du namnlöse tv-apparatur

Skulle slå igång min lilla teve. Det gick inte. Den hade fått sin sista vila under tiden jag gjorde arbetsproverna och dragit till andra sidan.

Varför händer det här mig?

Är det för att min lilla tv på max 15 tum är så pass avancerad att den har inbyggd VHS?
Är det för att jag är dum nog att ta ansvar för mina saker och inte se på tv när jag gör dem?
Är det för att jag betalar den förbannade tv-avgiften?
Är det för att jag tog för lättsamt på döden när min vän drömgrannens dator tog sin sista suck och inte trodde att det skulle hända mig?
Är det för att jag gjort mitt hustroll ledset?

Ja, så är det. Hustrollet. Förbannade hustroll.

Nu är jag arg. Har någon en tv till övers?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0